Stena Line är ett svenskt rederi med trafik i hela Nordeuropa. Det stora linjenätet ger flexibilitet och valmöjligheter, oavsett om man reser med bil, i grupp eller som fotpassagerare.

Stena Lines GP-bilaga slog rekord.

När Stena Line fyllde 50 år gjorde vi bland annat en 8-sidig bilaga till Göteborgs-Posten. Nu kan vi se ett fantastiskt resultat. Stena Lines bokningar ökade med 55 procent, och hos Göteborgs-posten slog den mer än ett rekord.

– Bilagan har haft helt otroliga siffror, vi har aldrig tidigare haft någon bilaga inom reseindustrin som varit i närheten, säger Per Sjölander, bilagechef på Göteborgs-Posten.

Extra häftigt är att den annars så svårflirtade målgruppen, 16-34 år, gillade bilagan mest. Det visar vilken kraft det finns i en riktigt bra trycksak.

Resumé har skrivit om bilagan och resultatet. Läs artikeln här.

Stena Line fyller 50.

På 50 år har Stena Line vuxit från att ha en inhyrd båt till att bli ett av världens största färjerederier. Det är en fantastisk resa. Och vi på Start är både glada och stolta för att varit med och bidragit till framgångarna de sju senaste åren och dessutom fått det ärofulla uppdraget att göra kampanjen om själva jubileet.

5-årskampanjen startade i lördags (1/9) med att GP:s läsare fick en 8-sidig jubileumsbilaga med lång rad historiska nedslag. Jubileumskampanjen fortsätter med annonsering som bland annat lyfter fram Stena Lines trevliga jubileumserbjudanden. Vill du titta närmare på GP-bilagan kan du klicka här.

Upptäck den prisvärda rivieran.

Kuststräckan längs Trójmiasto i nordvästra Polen jämförs ofta med franska rivieran. Och det är inte så konstigt. Här finns butikerna, restaurangerna, stränderna, nattlivet och flärden. Men trots att Polen har utvecklats i en makalös takt de senaste åren finns en sak som knappt påverkats alls; prisnivån.

Denna reklamfilm rullar framförallt i södra Sverige (fartygen avgår från Karlskrona) och är producerad av Bobby.

Hitta, boka och åk!

Nu blir livet lättare för alla som vill åka på konserter och evenemang ute i Europa. I dagarna lanseras findbookandgo.com – en sajt där man hittar hundratals evenemang och upplevelser ute i Europa och kan boka biljetter, boende och resa direkt.

Start Communication lanserar evenemangs- och upplevelsesajt för Stena Line.
Nu blir livet lättare för alla som vill åka på konserter och evenemang ute i Europa. I dagarna lanseras findbookandgo.com

- en sajt där man hittar hundratals evenemang och upplevelser ute i Europa och kan boka biljetter, boende och resa direkt.

Stena Line ligger bakom.
Sajten findbookandgo.com är ett initiativ från Stena Line. ”Visst är det kul att åka på en bilsemester”, menar Jens Axelsson, som är ansvarig för arbetet på Stena Line. ” Men vi vill väcka reslust på ett nytt sätt och peka på att det finns massor av kul saker att se och uppleva. Samtidigt har vi gjort processen – från tanke till handling – så kort och enkel som möjligt.”

Grundtanken: hitta, boka och åk.
Att åka till ett evenemang i till exempel Düsseldorf har tidigare varit en tidsödande sak att sy ihop. Nu är det betydligt enklare. På findbookandgo.com är allt serverat och upplagt för att boka. Målet är att kunna erbjuda närmare 1000 evenemang ute i Europa.

Många sökvägar.
”Sajten är en guldgruva om du har ett specialintresse”, säger Johanna Hellmér Wiberg på Start Communication som ligger bakom sajten. ”Här kan du se var du kan springa ett maraton, se en arenakonsert, ett formel 1-lopp eller gå på vinprovningsfestival.”

Vi på Start har utvecklat sajten i samarbete med Consid som svarat för teknisk implementering och systemutveckling.

Sajten är gjord med responsive design, vilket betyder att den anpassar sig efter om besökaren kommer från en dator, surfplatta eller smartphone.

Gå in och hitta dina intressen här Findbookandgo.com

Siffror som gör oss glada.


Vi blir alltid lite extra glada när vi får veta att de jobb vi gör har gett resultat åt våra uppdragsgivare (det är ju trots allt det som är själva poängen med reklam).

För ett halvår sedan relanserade vi Stena Lines Tysklandslinje under konceptet ”En skönare resa”. Och redan nu har vi fått ta del av siffror som visar att vi är på rätt väg. Jämfört med samma period förra året har antalet bokningar för personbilar ökat med 19%, stora husbilar har ökat med 219%, små husbilar med 29% och husvagnsbokningarna har ökat med 204%.

Konceptet har framförallt tagits ut i dagspressannonsering och reklamfilm. Bilderna till kampanjen är tagna av fotograf Sven Prim/Agent Molly och i filmen ovan har våra vänner på Nute skapat en rörlig film utifrån ett platt fotografi. Hokus-pokus kallas det.